Rosadora Oy:n kauppaehdot


Yleiset ehdot

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Rosadora Oy:n (”Rosadora”) ja asiakkaan (”Asiakas”) välillä.  Nämä kauppaehdot koskevat kaikkia sopimuksia. Tuotteiden ostaminen, tilauksen tekeminen tai välitysmyyntisopimuksen tekeminen katsotaan näiden ehtojen hyväksymiseksi.

Rosadoran kautta myytävät tuotteet ovat käytettyjä ja ne myydään siinä kunnossa, kun ne ovat kuvaus- ja ilmoitushetkellä. 

Rosadoralla on vastuu kuvata ja kuvailla tuotteen kunto mahdollisimman tarkkaan. Rosadora ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Rosadora vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Rosadora on velvollinen ilmoittamaan viipymättä asiakkaalleen ylivoimaisesta esteestä.

Rosadora toimii itsenäisenä jälleenmyyjänä eikä ole sidoksissa myymiinsä luxusbrändeihin. Kaikki tekijänoikeudet on varattu alkuperäiselle tuotemerkin omistajalle. Tuotteiden kauppanimet voi erota brändin alkuperäisestä kauppanimestä tai tuotteen kauppanimi voi olla puutteellinen.

Viestintä


Rosadora käyttää pääsääntöisesti mainontaan ja viestintään Instagram-tiliä @rosadora.fi / @studiorosadora. Instagram-tili ei päivity reaaliajassa, vaan siinä saattaa olla viivettä.

Asiakas ja tietosuoja


Rosadora palvelee yksityisasiakkaita Suomessa ja EU:n alueella. Asiakkaiden ja Rosadoran välisessä sopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen luovuttamaan osto- ja toimeksiantovaiheessa Rosadoralle täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään etu- ja sukunimen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen ja kotiosoitteen.


Asiakkaiden tiedot tallennetaan vain osto- tai myyntitapahtumaa tai toimeksiantoa varten. Rosadoralla on oikeus käsitellä ja luovuttaa tietoja vain perusteltuja käyttötarkoituksia, kuten maksun suorittamista varten, henkilötietolain (523/99) mukaisesti. 

Ostaminen

Myynnissä olevat tuotteemme löydätte nettisivuiltamme kohdasta ”Online Showroom.” Rosadoran Instagram-tililtä (@rosadora.fi / @studiorosadora).

Mikäli olette kiinnostuneita ostamaan tuotteen/tuotteita, voitte ottaa yhteyttä viestillä, soittamalla tai sähköpostilla. Laitamme vielä ennen ostopäätöstä lisätiedot sekä lisäkuvat tuotteesta. Kun ostopäätös on tehty lähetämme maksutiedot ja voimme sopia noudosta tai toimituksesta.

Tuotteiden nouto-, maksu- ja toimitusehdot

•Maksutavat ovat tilisiirto sekä noudettaessa käy käteismaksu.

•Tuotteiden toimitustavat ovat postitus sekä nouto Rosadoran Studiolta.

•Mikäli Asiakas sopii ostamansa tuotteen noudosta, tulee maksu suorittaa viimeistään tuotteen noutohetkellä. Tuote luovutetaan hyväksyttyä maksua vastaan.

•Rosadora pyrkii postittamaan tuotteen 1–3 arkipäivän kuluessa tuotteen ostohetkestä tai Asiakkaan kanssa erikseen sovitun aikataulun mukaisesti. Ostettu tuote postitetaan vasta, kun siitä on maksettu sovittu hinta ja maksu on hyväksytty. Arvokkaammat tuotteet lähetämme Postin tai UPS:n vakuutettuna lähetyksenä. Postimaksu sisältyy tuotteen hintaan.

Tuotteemme ovat käytettyjä. Käytössä on marginaaliverotus jolloin hintoihimme ei lisätä vähennettävää arvonlisäveroa.

Laskun maksamalla asiakas hyväksyy kauppaehdot sekä toimitusehdot.

Toimeksiantoa koskevat ehdot

Mikäli asiakas jättää Rosadoralle toimeksiannon etsiä toiveidenne mukaisen tuotteen second hand -markkinoilta, on Rosadoralla oikeus periä ostajalta erikseen sovittava etukäteismaksu, joka on minimissään 20% tuotteen arvioidusta kokonaishinnasta.  Etukäteismaksu huomioidaan ja vähennetään lopullisesta kauppahinnasta.

Maksu voidaan palauttaa vain siinä tapauksessa, mikäli tuote katoaa tai rikkoutuu toimituksen aikana, tuote on rikkoutunut tai se ei vastaa alkuperäistä tilattua tuotetta. 

Mikäli tuotteesta ei ole maksettu etukäteismaksua voidaan toimeksianto peruuttaa. Asiakkaan tulee viipymättä ilmoittaa peruutuksesta Rosadoralle.

Toimeksianto päättyy automaattisesti mikäli tuotetta ei löydy vuoden (1v) sisällä toimeksiannon jättämisestä.


Välitysmyyntiä koskevat ehdot

Rosadora hyväksyy myyntiin otettavat tuotteet tapauskohtaisesti. Asiakkaan tulee toimittaa myytävä tuote Rosadoralle ennen kuin myynti voidaan aloittaa. Tuotteen toimituksesta Rosadoralle vastaa aina Asiakas. Kuljetusliikettä käytettäessä Rosadora suosittelee aina lähettämään tuotteen vakuutettuna lähetyksenä. Rosadora ei vastaa kuljetusliikkeen aiheuttamasta tuotteen hajoamisesta tai katoamisesta.

Tuotteen pyyntihinta määritellään yhdessä asiakkaan kanssa.

Rosadora vastaa tuotteen säilytyksestä ja myynnin toteutumisen jälkeen toimituksesta ostajalle. Rosadora ei vastaa myymättömän tuotteen palautuksesta tai siitä aiheutuneesta lähetyskulusta.

Sovittu myyntiprovisio vähennetään toteutuneesta myyntihinnasta. Välityskulua ei muodostu mikäli tuotetta ei myydä.

Rosadoralla on yksinmyyntioikeus myydä tuote välitysmyyntisopimuksen voimassaolon aikana. Välitysmyyntisopimus voidaan purkaa kummankin taholta ilman syytä tai ilman irtisanomisaikaa. Välitysmyyntisopimus päättyy automaattisesti kun kauppa on toteutunut ja Asiakkaalle (myyjälle) on tilitetty osuus myynnistä.

Rosadora on velvollinen tilittämään maksun Asiakkaalle (myyjälle) 14 vuorokauden kuluessa tuotteen luovutuksesta ostajalle. (14vrk palautusoikeuden päätyttyä.) Tilitykset tehdään arkipäivisin.

Myymättömän tuotteen noudosta tai lähetyksestä vastaa Asiakas (myyjä).

Tuotteen varaus

Kiinnostuneille asiakkaille lähetetään tuotteista lisäkuvat ja lisätiedot kyselyihin saapumisjärjestyksessä.

Lisätieto tai -lisäkuvakysely ei tarkoita tuotteen varausta.

Tuote voidaan varata vain noutoa tai sovitusta varten.

Tarvittaessa Asiakkaan tulee lähettää erillinen varauspyyntö Rosadoralle. Varattu tuote voidaan kuitenkin laittaa myyntiin uudelleen, mikäli asiakas ei nouda tai maksa tuotetta neljän päivän (4vrk) kuluessa varauksesta tai kaupan sopimisesta. Toimeksiantona hankitut tuotteet voidaan laittaa uudelleen myyntiin mikäli asiakas ei nouda tai maksa tuotetta seitsemän päivän (7vrk) kuluessa.


Vaihto ja palauttaminen

Studiolta ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.

Etämyyntikaupassa sovelletaan kuluttajansuojamääräyksiä.

Verkkokauppa-/etämyyntioston palautusoikeus on 14 vuorokautta.

Asiakkaan tule olla yhteydessä Rosadoraan ennen mahdollista tuotteen palautusta.

Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa mikäli tuotteeseen sellainen kuuluu.

Maksunpalautus suoritetaan 14vkr:n kuluessa kun tuote on toimitettu takaisin Rosadoralle.

Palautuksesta aiheutuvasta toimituskulusta vastaa aina Asiakas. (Postin vakuutettu lähetys)

 

Tuotetakuu/Aitous

Aitoutamme ja tarkastamme kaikki tuotteet tuotekohtaisesti. Tuotteen mukana ei tule erillistä certifikaattia, mutta halutessaan asiakas voi tilata sellaisen ulkopuolisen aitoutuspalvelun kautta.

Reklamaatio


Asiakas on velvollinen viimeistään tuotteen ostohetkellä tutustumaan tuotteeseen ja esittämään ennen ostopäätöstä havaitsemansa virheet. Mikäli tuote on postitettu ja tuotteessa havaitaan virhe, jota ei ole erikseen mainittu tuotteesta annetuissa tiedoissa tai myyntikuvissa, tulee Asiakkaan reklamoida havaitsemansa virheet välittömästi. Rosadora käsittelee mahdolliset reklamaatiot ja hyvitykset aina tapauskohtaisesti yhdessä asiakkaan kanssa.

Yrityksemme noudattaa paikallista lainsäädäntöä ja kuluttajansuojamääräyksiä.